2133 Издаване на удостоверение за осигурителен стаж (УП 3)

ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО АДМИНИСТРАТИВНАТА УСЛУГА:

  1. Наименование на административната услуга: Издаване на удостоверение за осигурителен стаж (УП 3)
  2. Уникален идентификатор съгласно Регистъра на услугите: 2133
  3. Правно основание за предоставянето на административната услуга/издаването на индивидуалния административен акт: Закон за администрацията – §. 1, т. 2, буква „в”; Кодекс за социално осигуряване – чл. 5, ал. 7; Наредба за пенсиите и осигурителния стаж – чл. 40; Кодекс на труда – чл. 128а, ал. 1.
  4. Орган, който предоставя административната услуга/издава индивидуалния административен акт: Агенция по обществени поръчки
  5. Звено за административно обслужване, приемащо документите и предоставящо информация за хода на преписката: дирекция „Финанси, човешки ресурси и административна дейност”; адрес: 1000 гр. София, ул. „Леге“ №4; e-mail: [email protected]; тел. 02 9859 7105; факс: 02 9859 7152; работно време: от 9:00 до 17:30 часа;
  6. Процедура по предоставяне на административната услуга/издаване на индивидуалния административен акт: Заявителят подава заявление по образец до изпълнителния директор на Агенция по обществени поръчки (АОП) за издаване на удостоверение за осигурителен стаж (УП 3). Услугата може да бъде заявена и устно в деловодството на АОП, като главен специалист – деловодител от дирекция „Финанси, човешки ресурси и административна дейност“ попълва заявление по образец, което се подписва от него и от заявителя. Заявлението се регистрира в деловодната система и се насочва съгласно условията и реда на документооборота на АОП и нормативната уредба в областта.
  7. Изисквания: Лицето да е било или в момента е в трудови или служебни правоотношения с АОП.
  8. Необходими документи:
    – Копия от трудова/служебна книжка;
    – Документ за идентичност на имена, в случай на настъпили промени;
    – Нотариално заверено пълномощно, когато искането не се подава лично от заинтересованото лице – в оригинал или копие.
    * При заявяване лицето задължително следва да посочи желания от него начин за получаване на удостоверението.
    * На служителя приемащ заявлението се представят оригиналите на горепосочените документи за сверка.
  9. Образци на формуляри: Образец на заявление.
  10. Начини на заявяване на услугата:
    Писменото заявление се подава по образец по един от следните начини:
    – лично – с документ за самоличност;
    – лицензиран пощенски оператор /поща/ – заявлението следва да е в оригинал с нотариална заверка на подписа;
    – от други лица – с приложено изрично писмено пълномощно с нотариална заверка на подписа;
    – чрез електронна поща на официалния електронен адрес [email protected], подписано с квалифициран електронен подпис;
    – чрез Система за сигурно електронно връчване (https://edelivery.egov.bg/), като електронната идентификация е посредством Квалифициран електронен подпис, Електронна идентичност (eID) по смисъла на Закона за електронната идентификация, ПИК на НОИ и други, приети с държавен акт;
    – устно в деловодството на АОП, за което главен специалист – деловодител от дирекция „Финанси, човешки ресурси и административна дейност“ попълва заявление по образец.
  11. Информация за предоставяне на услугата по електронен път: Услугата се предоставя по електронен път, чрез сканиране на издадения документ и изпращането му с електронен подпис чрез официален електронен адрес [email protected] или чрез Система за сигурно електронно връчване (https://edelivery.egov.bg/).
  12. Срок на действие на документа/индивидуалния административен акт: безсрочен.
  13. Такси или цени, основание за тяхното определяне и начини на плащане: Услугата е безплатна.
  14. Орган, осъществяващ контрол върху дейността на органа по предоставянето на услугата: Национален осигурителен институт.
  15.  Ред, включително срокове за обжалване на действията на органа по предоставянето на услугата: По реда и в сроковете, регламентирани в Административнопроцесуалния кодекс. Орган, пред който се обжалва индивидуален административен акт: Административен съд София- град.
  16. Електронен адрес за предложения във връзка с услугата: [email protected].
  17. Начини на получаване на резултата от услугата:
    Удостоверението се получава:
    – лично – срещу документ за самоличност;
    – чрез лицензиран пощенски оператор /поща/ с обратна разписка;
    – чрез електронна поща;
    – чрез Система за сигурно електронно връчване (https://edelivery.egov.bg/);
    – от други лица – срещу изрично писмено пълномощно с нотариална заверка на подписа /оригинал или копие, като оригиналът се представя за сверка/.
    * Изпращането чрез лицензиран пощенски оператор /поща/ с обратна разписка е за сметка на заявителя.