Полезна информация във връзка със съществена промяна в ЦАИС ЕОП

Агенцията по обществени поръчки (АОП) уведомява всички крайни потребители, че на 29 октомври 2019 г. от 18:00 ч. предстои обновяване на Централизираната автоматизирана информационна система „Електронни обществени поръчки“ (ЦАИС ЕОП). Ще бъдат предприети действия по заличаване на вписваните обществени поръчки, стартирани в платформата до момента.
АОП отправя препоръка към всички възложители да запазят изискванията от вписаните към момента процедури като шаблони, които да ползват след актуализацията.
Потребителите, регистрирани в системата, не следва да извършват действия по пререгистрация. Регистрациите са валидни и след 29 октомври 2019 г.
От началото на 2019 г., когато пакетът от първите 16 модула, осигуряващи базовите функционалности, бе разработен и приет, агенцията проведе активна кампания за представяне на ЦАИС ЕОП на потребителите и заинтересованите лица. На всички участници във възлагателния процес бе предоставена възможност за регистрация и предварително запознаване с разработените функционалности.


От страна на АОП бяха реализирани дейности, свързани с:

  • предоставяне на безплатен, свободен и неограничен достъп до националната платформа чрез Портала за обществени поръчки (www.eop.bg );
  • провеждане на 11 обучения за повече от 1 100 крайни потребители, с лектори от екипа на разработчика на системата;
  • участие на лектори от АОП в обучения по заявка на възложители, на които бе представена системата;
  • публикуване на обучителни видеоклипове, които да улеснят различните видове крайни потребители в процеса по регистрация в системата;
  • предоставяне на ръководства за ползване на системата;
  • поддържане на актуална информация на Портала за обществени поръчки за напредъка на ЦАИС ЕОП;
  • осигуряване на техническа помощ чрез национален телефон 0700 17 151 за връзка с Центъра за обслужване на потребители на ЦАИС ЕОП, както и възможност за обратна връзка.

В периода от 30 октомври до 15 декември 2019 г., всеки регистриран потребител ще има възможност да се запознае на практика с актуализираните функционалности на системата и обновените ръководства за възложители и стопански субекти.
След 15 декември 2019 г. възложителите, определените по График, приет с Постановление на Министерския съвет, ще могат да подготвят документи за стартиране на процедури за възлагане на обществени поръчки след 1 януари 2020 г.
Новите предизвикателства, свързани с променените правила и навлизащите технологични решения във възлагателния процес в страната, изискват изграждане на нови умения в крайните потребители. В тази връзка, АОП поддържа национална телефонна линия 0700 17 151, на която експерти оказват съдействие при регистрацията и техническа помощ при работа със системата.
Агенцията по обществени поръчки поддържа актуална информация за системата на ПОП в секциите „ЦАИС – Често задавани въпроси“ и „ЦАИС ЕОП – Актуално“.