АОП участва с презентация в международната конференция за електронното управление в Югоизточна Европа – Webit eGov Summit

АОП участва с презентация в международната конференция за електронното управление в Югоизточна Европа – Webit eGov Summit

В периода 26-27 май 2010 г. в Национален дворец на културата в София се проведе международната конференция за електронното управление в Югоизточна Европа – Webit eGov Summit. Форумът се проведе под патронажа на Министерството на транспорта, технологии и съобщенията и в него взеха участие ресорни министри и висши представители на държавната администрация от страните в региона. Събитието се организира от e-Academy (www.e-acad.eu) и постави на обсъждане проблемите и целите пред електронното управление в региона, както и политиките, добрите практики, успешни проекти и др. от Европейския съюз и Балканите.

Г-жа Ана Миткова, директор на дирекция „Регистър и мониторинг на обществените поръчки” към Агенцията по обществени поръчки (АОП) представи електронните услуги, предлагани на гражданите от институцията:

Най-важната предлагана услуга е публикуването на документи в Регистъра на обществени поръчки (РОП). Там се съдържа информация за всички открити процедури за обществени поръчки през последните 5 години.

Услугата „Малки обяви“ АОП дава възможност за публикуване в Портала за обществени поръчки на обяви за малки поръчки по чл.2 от Наредбата за възлагане на малки обществени поръчки (НВМОП). Те не се провеждат по предвидените в НВМОП и ЗОП процедури, а чрез събиране на не по-малко от 3 оферти. Тази услуга е достъпна само за възложителите, притежаващи регистриран упълномощен потребител в РОП. „Виртуално деловодство“ – електронна услуга, чрез която потребителите могат да изпращат цифрово подписани документи до АОП, както и да получават отговори във връзка с тях. Тази услуга позволява реализирането на напълно безхартиена комуникация с агенцията.

„Електронен подател“ (е-Sender) е безплатна електронна услуга, чрез която АОП препраща за публикуване в Официален вестник на Европейския съюз обявления за обществени поръчки.

„Календар на възложителя“ e средство за изчисляване на времеви график за провеждане на процедурите за обществени поръчки. Тази услуга е достъпна за всеки потребител на Портала за обществени поръчки.

Порталът предлага възможност за предоставяне на документация за участие в обществена поръчка по електронен път, както и възможност за размяна на въпроси, отговори и разяснения по документацията между възложителя и икономическите оператори.

Други основни теми включени в конференцията: Електронното гласуване в Европа – предимствата и прилагането му на старияконтинент;

Статистически данни, демонстриращи защо България е неконкурентоспособна сбавните си бюрократични процедури и как електронното правителство може да промени този факт;

Как електронното управление се прилага в съдебната система в Турция; Проект за електронните обществени поръчки в Италия, носител на Европейските награди за електронно правителство 2009, Бизнес категория електронно управление на правата и много други.

Споделете в социалните мрежи: